Nazmi Çalışkan

Nazmi Çalışkan

Mail: [email protected]

Ya Korktuk, Ya da Gençler Kıymetini Kaybetti

Ya Korktuk, Ya da Gençler Kıymetini Kaybetti
Tuhaf bir başlıkla bu yazıyı kaleme almak beni de bu yazının muhatapları kadar rahatsız etti ama ne yazık ki uzunca bir süre bekledikten sonra bu yazıyı istemeye, istemeye kaleme almak zorunda kaldım. Bilindiği üzere 1989 yılında il olan ve gelişim sürecini çok hızlı yapmasından dolayı birçok sosyal ve kültürel sorunları aşamadığımız şehrimizde insanların belirli dönemlerde değişik organizasyonlar istemesini haksızlık olarak gören güruhun amacına ulaşması bu şehirde yaşayan ve her görüşe saygısı olanlar gibi beni de rahatsız etti. Her yıl Türkiye’nin 80 ili ve bilmem kaç ilçesinde yapılan konser ve organizasyonlar konusunda ülkenin en fakir ili olmayı da beceren Aksaray’da senede bir defa gerçekleştirilen gençlik festivali geçen yıl yaşanan “don” tartışmaları sonrasında olsa gerek bu sene gerçekleştirilemedi. Yani bu ilde yaşayan on binlerce genç beklediği organizasyonu geçen yıl yapılan ve sapık düşünceleri ile festival alanında haz almaya çalışanların daha sonraki eleştirileri nedeniyle gerçekleşmedi. “Gerçekleşmedi” Diyorum çünkü geçen seneden beri, benzeri bir organizasyonun Aksaray’da yapılmasını şahsen ben katılmasam da bekledim. Boşa beklediğimizi bile, bile bu güne kadar sessizce ve sabırla, geçen yılki sapık düşüncelere inat yapılmasını ümit ettim. Peki geçen yıl ne olmuştu; Bilindiği üzere belediyemiz geleceğin teminatı olan gençlerin de bu toplumun birer ferdi olduğunu düşünerek onlar için Recep Tayyip Erdoğan parkında Ece Seçkin konseri düzenlemişti. Bu konsere ben katılmadım ama binlerce genç bu konsere katılarak unutulmaz bir gece yaşarken bir olay olmadan sorunsuz bir şekilde bu konser tamamlanırken Aksaray’ın genç başkanı da gençlerin gönüllerinde taht kurmuştu. Amaç bir konserden ziyade senede bir gün bile olsa sosyalleşmek diyen kitlenin de beklentilerinin karşılanmasını bu şehre ve bu şehrin insanlarına hak görmeyenler hemen ertesi gün konser veren Ece Seçkin ve festival alanındaki kişilerin iç çamaşırlarını köşelerine konu etmiş ve belediyeyi de acımasızca eleştirmişlerdi. Kendilerine göre haklı olan ve kendi fikirlerinden başka hiçbir kitle ve görüşün düşünce ve beklentilerine saygısı olmayanların bu eleştirilerinin sonucunda gençlerin senede bir gün yapılan bu etkinlikleri de bu sayede son bulmuş oldu. Son bulmuş oldu diyorum çünkü bu konser ve eleştirilerin üzerinden geçen 13 ay içerisinde geleneksel hale getirilen bilim festivali dışında gençler için bir organizasyona imza atılamadı. Bu ülkede her düşünce ve beklentiye saygılı olmayı kabullenemeyen ve kendi fikirleri ile düşünceleri dışındaki düşünceleri yok sayan kitlenin eleştirileri sonucunda ortadan kaldırılan gençlik festivali basit bir sorunmuş gibi görünse de Aksaray’ın bu ve benzeri konularda sürekli olarak yok sayılması kabuğunu kırması gereken şehri daha dar kabuk içerisine sıkıştırmaya başladı. Bu güne kadar bir festivali bile düzenleyemeyenlerin geçen yıl yaşanan olaylardan etkilendikleri eleştirileri yapılırken özellikle de gençlerin artık bu şehri yönetenler için kıymetini kaybetmeye başladıkları değerlendirmeleri de yapılmaya başlandı. Başka illerde yaz sürecinde devam eden etkinliklere bakan gençler “Bizim suçumuz Aksaray’da doğup bu şehirde yaşamak mı?” eleştirisini yaparak bu şehri terk etmeye çalışıyorlar. Bunun bilinmesi ve dar kalıp içerisine sıkıştırılmış Aksaray hayali ile yaşayanların ekmeklerine yağ sürüldüğünün bilinmesi ümidi ile şu soruyu sormak istiyorum şehrin idarecilerine; Geçen seneki eleştirilerden korktunuz mu? Yoksa gençler kıymetini mi yitirmeye başladı?

Yorum Yazın

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar