Nazmi Çalışkan

Nazmi Çalışkan

Mail: nazmicaliskan@aksaray68haber.com.tr

Türkiye’nin Kalbine 23 Yıl Önce Vurulan Neşter Kalpten Başka Tüm Organları Tedavi Etti

Türkiye’nin Kalbine 23 Yıl Önce Vurulan Neşter Kalpten Başka Tüm Organları Tedavi Etti

Ak parti iktidarının büyük bir rekor kırarak ve Türkiye siyasetine yön vermiş siyasi partilere kepenk indirterek seçildiği 3 Kasım 2002 seçimlerinin üzerinden 23 sene geçti.

Ak Parti iktidarının halka hizmet yolunda en büyük eserleri arasında yer alan ve o güne kadar sözde ülkeyi yönetenlerin akıllarına bile gelmeyen yol hamlesi Ak Partinin Türk siyasi tarihinin efsaneleri arasına adını yazdırmasında büyük rol üstlendi.

O Yatırımların startı bilindiği üzere Ak Partinin o dönemki geçici Başbakanı ve gelecekteki Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından 15 Aralık 2002 tarihinde Türkiye’nin ulaşımda kalbi olan Aksaray’dan verildi ve ilk temel 79 kilometrelik hat olan Aksaray-Şereflikoçhisar arasının yapımı için atıldı.

O temel Ak Parti iktidarının seçildiği 3 Kasım’ın sadece 42’inci gününde atılırken Aksaray’ın Türkiye’deki lojistik geçişinin merkezi olduğu da tescillendi.

O ilk temelin üzerinden geçen 23 senede Doğu-Batı bağlantısı tam olarak yapılırken Aksaray’ı diğer illere bağlayan yollardaki sorunlar ne yazık ki halen belirsizliğini koruyor.

Aradan geçen 23 senede ülkenin en ücra köşelerindeki yollar bile birçok Avrupa ülkesini kıskandıracak şekilde yapılırken Aksaray’ın yol sorunundaki eksiklikler halen bekliyor.

-Günde yüzde 80’inden fazlası ağır tonajlı olan yaklaşık 20 binden fazla araç Aksaray’ın ortasında kalan E-90 karayolunu kullanırken akıbeti konusunda kimsenin açıklama bile yapamadığı ve neden yaptırılamadığı açıklanamayan çevre yolunun akıbeti halen belirsizliğini koruyor.

-Aksaray ile Kırşehir’i birbirine bağlayacak olan yoldaki çalışmalar ilk startın üzerinden geçen 23 seneye rağmen halen bitirilemedi.

-Aksaray ile Nevşehir’i birbirine bağlayan yolun oldubittiye getirilmesi nedeniyle yaşanan sorunlar her sene yama ile giderilmeye çalışılsa da bu yoldaki çalışmaların da 23 senede istenilen noktaya gelmedi ve bitirilemedi.

-Yine Aksaray ile Turizm bölgelerini birbirine bağlayan ve sadece 8 kilometrelik kireçlik yolu da belirsizliğini koruyor.

Yani ak partinin bu ülkede yaptığı en önemli hizmetler arasında ilk 5’te yer alan ulaşım sorununa ilk neşter Aksaray’dan vurulmasına rağmen nedendir bilinmez Aksaray dışındaki bu kadar araç yoğunluğu olan illerin hepsinde tedavi gerçekleşirken Aksaray’ın bir çevre yolu sorunu bile aşılamadı.

Otoyol çalışması ile yükü azaltmaya çalışsa da, otoyol sadece Aksaray’a kazanç sağlayacak araçları trafikten çekerken Aksaray’a çileden başka getirisi olmayan büyük araçları bizim başımıza sardı.

Gün içerisinde on binden fazla kamyon ve TIR’ın şehrin tam ortasından geçmesine ve neredeyse tüm trafik kurallarını hiçe saydıkları için merkez trafiğinin de içerisine etmesine rağmen yaptırılmayan çevre yolu konusunda açıklama yapabilecek bir kişi var mı bu şehirde?

Bir teşekkür de Aksaray belediyesine;

Bu çevre yolu konusu ve E-90 karayolunun şehir merkezinde yaşanan trafik sorununu görmezden gelmeyen belediye alternatif çevre yolu için gece, gündüz demeden çalışıyor.

Bu kadar imkan ve bütçeye rağmen Aksaray’ın çevre yolunu yapamayan Karayollarının görevini de üstlenerek çevre yolunun önündeki engel kalkana kadar şehir geleceği için gücü oranında soruna çare arıyor.

Özetle sevgili hemşerilerim bundan 23 sene önce 15 Aralık 2002 tarihinde tedavi için ilk neşter Türkiye’nin kalbine atıldı ama bu güne kadar kalpten başka tüm organlar tedavi edilirken kalbin tıkalı damarı halen Bypass bekliyor…

Yorum Yazın

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar