Nazmi Çalışkan

Nazmi Çalışkan

Mail: [email protected]

Piro’yu İzledikçe Ağlamak İstedik…

Piro’yu İzledikçe Ağlamak İstedik…
(Piro; Bağlama göre farklı anlamlara gelen zengin bir kelimedir. En yaygın olarak Alevi kültüründe saygıdeğer, tecrübeli ve yol gösterici kimseler için bir hitap (lider/kurucu) olarak kullanılır. Ayrıca günlük dilde "işin ustası" anlamındaki pir kelimesiyle de bağlantılıdır”) Daha 3-5 yıl öncesine kadar CHP’lilerin yol gösterici ve işin ustası olarak nitelendirdiği ve “Piro” lakabını verdikleri Butlan lider Kemal Kılıçdaroğlu bir TV kanalında programa katılarak ne kadar yürekli bir lider olduğunu ortaya koydu. Yanlış anlaşılmasın “Yürekli” kelimesini kullanırken cesaretinden değil de, o duruma düşmeye cesaret ettiğinden kullanmak zorunda kaldım. Mahkeme tarafından görevlendirilmiş ve kongre yapmak haricinde tüm yetkilerin kendisine verildiğine inanan butlan lider Piro TV programında ne sorulsa “Haberim yok, olabilir, mümkün mü?, duymadım, okumadım, arkadaşlar bakıyorlar” gibi kelime oyunları ile cevap vermeye çalışsa da komikten daha beter olmamayı başaramadı. Sayın butlan lideri Kılıçdaroğlu’nu izledikçe geçen seçimde yüzde 49 civarında oy veren seçmen kitlesinin ne büyük bir kandırmaca içerisinde aldatıldığını düşünüp üzülürken “İyi ki bu düşünce ve vizyondaki bir kişi yüzde 1-2 daha oy alıp da bu ülkenin de başına lider olmamış” dedim. Hiçbir şeyden ve olaydan haberi olmayan sayın Kılıçdaroğlu duymadıkları, görmedikleri ve haberi olmayanlar ile katılma cesaretini gösterdiği TV programını yapan kanal ekibine de sitemini ileterek “Neden burada CHP genel başkanı yazmıyorsunuz?” sorusunu yönlendirdiğinde “Daha mahkeme kesinleşmedi” cevabını aldığında “Kesinleşti” diyerek herkesi hayretler içerisinde bıraktıktan sonra “Neden kongre yapılamıyor?” sorusuna da “Daha dava Yargıtay’da ve kesinleşmediği için kongre yapma şansımız yok” diyerek bir stand up’çu edası ile halkı güldürerek programa ince bir renk katmayı da ihmal etmedi. Ne diyelim Kemal bey böyle bir süreçte bile 3-5 saniyeliğine bizleri güldürebilse de genele baktığımızda resmen ağlamak istedik. Neden mi ağlamak istedik? 85 Milyondan fazla insanın yaşadığı bir ülkeyi yönetmeye çıkan adayın düştüğü durum ve senelerdir bir parti genel başkanı olarak kapasitesine baktığımızda bu ülkenin vatandaşı olarak liderliğe soyunanların çapına ve durumuna bakıp ağlamak geldi içimden. 3-5 Saniyeliğine gülme arzumuz da belki içerisinde düştüğümüz durumun çaresizliği ve ağlanacak halimize gülünmesi psikolojisidir. Gerçekten bu ülkede “Neden Cumhurbaşkanı Erdoğan 24 yıldır seçiliyor ve daha aday olsa seçilir?” sorusunun cevabı “Tam da budur” İzlemeyenlerin bu TV programını izlemesi tavsiyemdir. Bu ülkede yönetime aday olan ve parti içerisinde koltuk derdine düşenlerin kurtarıcı olarak gördükleri ismin nasıl bir duruma düştüğünü görünce ülkenin geleceği için endişeye kapıldığımı belirtmek isterim. Ulus olarak her zaman yaptığımız gibi ağlanacak halimize gülsek de butlan liderin hedefinin yine bu ülkeyi yönetmek ve ülke insanlarının sorununu çözmek olmadığını çok iyi anladım. Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi bu ülkede 24 senedir iktidar sorunu yok. Bu ülkede 24 senedir ne yazık ki muhalefet gibi bir sorun var ve o sorun ortadan kalkacak gibi de görünmüyor. Ne diyelim Allah sizler gibi muhalefet liderlerini iktidarların başından eksik etmesin ki deri koltukların gıcırtı etmesine bile aldırış etmeden ter içerisinde kalan totolarınızın üzerinde ölene kadar oturun. Yazımda özetle bahsettiğim gibi “Piro’yu” dinledikçe gülme, düşündükçe ağlama hissi geldi bana…

Yorum Yazın

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar