
Konum olarak Türkiye’nin en avantajlı ili olan Aksaray’da beklenilen yatırımlar arasındaki en önemlisi olan lojistik üssü konusu çok gündeme gelmezken yıllar öncesinde dönemin Aksaray MÜSİAD şube başkanı Abdulkadir Karatay tarafından gündeme getirilen “Lojistik merkezi” projesi otoyol ile ilginin azaldığı Aksaray’ı yeninden cazibe merkezi yapmanın tek yolu olarak görünüyor.
Doğu-Batı ve Kuzey-Güney kavşağı olan Türkiye’nin merkezi ili Aksaray’da otoyolun hizmete girmesi ile yol avantajı hızlı bir şekilde etkisini kaybederken yıllar öncesinde dönemin MÜSİAD Aksaray şubesi başkanı Abdulkadir Karatay tarafından projelendirilen “Lojistik Üssü” projesi yeniden tartışılmaya başlandı.
Özellikle ulusal büyüklükteki bazı firmaların Aksaray’ın konumunu kullanmak için organize sanayi bölgesine yaptıkları yatırımlar ile de bu projenin doğruluğu bir kez daha teyit edilmiş oldu.
Otoyolun faaliyete geçmesi ile daha çok yük taşıyan araçların tercih ettiği Aksaray’da ilerleyen yıllarda bu sürecinde sona ermemesi adında lojistik üssü projesinin zaman kaybetmeden gündeme alınmasını ve demiryolu projesinin de hayata geçirilmesi gerektiğini belirten iş dünyası yetkilileri açıklamalarında; “Aksaray konumu itibariyle birçok ilin sahip olmak istediği bir potansiyele sahip. Yıllar öncesinde bu konuda zaman, zaman çalışmalar ve çağrılar yapılmasına rağmen ne yazık ki demiryolu projesinin gecikmesi ve otoyolun da faaliyete geçmesi ile Aksaray yol avantajını kaybetmeye başladı. Şu anda sadece Doğu ve Batı illeri arasında binlerce TIR ve kamyon bu ilden geçiyor. Marmara bölgesindeki deprem riski de yine Aksaray’ı yatırım konusunda Aksaray’ı bir adım avantajlı hale getiriyor. Bu konuda şehrin vekilleri, Bürokratları, STK’ları iş dünyası ile birlikte yatırım için tek ses olmalı. Otoyol ile kaybettiğimiz bu avantajımızı yeniden kazanmalıyız. İlerleyen süreçte Aksaray OSB’si için çok daha fazla taleplerin olacağını genişleme alanına yapılan başvurulardan görüyoruz. Otoyola sınır olan ilçelerde açılan OSB’lere de çok daha fazla proje üreterek o yönden de yatırımların Aksaray’da toplanmasını sağlamaktan başka çaremiz yok. Bunun için de Aksaray’ı önce Mersin limanına sonrada Ankara’ya bağlamamız gerekiyor” dediler. (Haber: E.BUDAK)
Yorum Yazın