
İl genelinde rastgele uygulanan yaya geçitleri trafik akışında büyük aksaklıklara neden olurken bazı noktalardaki yaya geçitlerinin sıklığı sürücülerin tepkilerine neden olmaya başladı.
Türkiye genelinde uygulanmaya başlanılan “Yaya önceliği” uygulaması konusunda sürücülere uygulanan yaptırımlar yaya geçitleri konusunda sürücülerin dikkatli olmalarını sağlarken Aksaray'da yaya geçitlerinin sayısının her geçen gün artırılması tepkileri de artırmaya başladı.
Özellikle çarşı merkezi başta olmak üzere bazı cadde ve sokaklarda peş peşe çizilen yaya geçitleri nedeniyle trafik sorunu merkezden başlayarak artmaya başladı.
Başka ülkelerdeki yaya geçit noktalarına göre Aksaray'da yaya geçitlerindeki mesafelerin çok kısa tutulduğunu belirten sürücüler “Aksaray'daki tüm yolları kapatsınlar da kurtulalım” diyerek yaptıkları açıklamalarda; “Aksaray'da son yıllarda yaya geçitleri konusunda denetimlerin artması sürücülerin yaya önceliği konusunda duyarlı olmasını sağladı. İster, istemez sürücülerin büyük bölümü yaya geçitlerine dikkat ederken il merkezinden başlayarak yaya geçitlerine sürekli yenileri eklenmeye başlandı. 200 metrelik bir caddede 3 tane yaya geçidi olur mu? Çarşı merkezinde trafiğin akıcı olması gerekirken her istenilen yere yaya çizgisi çekilirse trafik durma noktasına gelir. Trafik komisyonu tarafından belirlenmesi gereken yaya geçitleri neye göre belirleniyor? Bunu gerçekten merak ediyoruz. Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan yaya geçidini üst geçit nedeniyle kaldırdılar ama bu kez de ters tarafta kalan yani Kurtuluş kavşağındaki yaya geçidi yine insanlar için de sürücüler için de tehlike yaratmaya devam ediyor. Trafik ışıklarından hareket ediyoruz 50 metre yürümeden bir yaya geçidi daha çizilmiş. Bu yaya geçidi trafik ışıklarının olduğu yerlerde çizilmez. Bu yayalar o ışıkları kullanarak yolun karşısına geçerler. Merkezdeki kapalı çarşı girişi ile belediye önü artık araç sürücüleri için tam bir eziyet haline gelmeye başladı. Peş peşe ağır şekilde geçen yayalar nedeniyle trafik tamamen durma noktasına geliyor. Burayı aşan sürücüler eski sanayi caddesinde peş peşe sıralanmış yaya geçitleriyle karşılaşıyor.
Aksaray kadar plansız ve programsız belirlenmiş yaya geçidi bulunan kaç şehir var bilmiyoruz ama yaya konusunda örnek alınan Avrupa ülkelerine yaya geçitlerinin sıklığı ve konumları konusunda bu işi planlayanlar bir bakmalı ve onsan sonra bu işi yapmaya başlamalılar. “Şuraya da bir yaya geçidi çiziverin” söylemi ile Aksaray trafiği bu hale gelir” dediler. (Haber/Fotoğraf: E.BUDAK)
Üst geçit yapmak 10 milyon. Yola yaya tabelası koyma 1000₺.Yaya serisi yapmak 4000₺. Köy radarı kes cezayi. Peki transit şehir içi ve ilceden geçen yolda üst gecid yaparlar mı? Allah da sizi güldürsün
At arabası tavsiye ediyorum. Bu yollara bu kafaya karşı yapacak tek şey at arabasına dönmek
Unutmayalım ki şoförler de insan, her an hata yapabilir. Araçlar demir yığını. Bu durumda yaya kendisini korumalıdır.
Her yere tümsek yapalmz ceza kesenler nerede bunada bi el atın
Dogru son 10 gundur Alanya,Side ve Kemerde tatildeyim bazi yerlerde 30MT bir yaya gecidi var saka gibi.
Vur deyince öldürüyor lar işin cilki çıktı tabiri caizse işin çivisi çıktı turturdular bı yaya öncelik ki herkes yolun ortasında gidiyor kimse yaya ceza kesmiyor araç lar a oturduk lari yerden mobeseden ceza yazıp duruyorlar