
Türkiye genelinde trafik yoğunluğunun en fazla olduğu kara yollarından birisi olan E-90 karayolunda artan trafik yoğunluğu ve yolun şehir merkezinden geçmesine rağmen yapımına başlanamayan çevre yolunun akıbeti belirsizken Aksaray belediyesi yaşanan sorunu geçici de olsa gidermek adında başlattığı Bulvar çalışmasında sona geliyor.
Doğu-Batı ile Kuzey-Güney kavşağı konumunda olan ve özellikle ağır vasıta olarak gün içerisinde yaklaşık 20 binden fazla aracın geçiş yaptığı Aksaray’da şehir merkezinde kalan E-90 karayolu Aksaraylılar için büyük sorun olmaya devam ederken yaşanan soruna rağmen yapımına başlanamayan çevre yolu da sorgulanmaya devam ediyor.
Türkiye’deki trafik yoğunluğu olan bütün şehirlerde bulunan ve şehir merkezine uğramayacak olan araçları şehir trafiğinden çekmek için kullanılan çevre yolunun yaşanan trafik yoğunluğuna rağmen karayolları tarafından yaptırılmaması ve yapımı için de hiçbir çalışmanın olmaması şehir merkezinde yaşanan trafik sorununu en üst düzeye çıkartmaya devam ederken sorunu geçici olarak gidermek için kolları sıvayan Aksaray belediyesi yaşanan ekonomik krize rağmen Aksaray’ın yeni Bulvarını inşa etmeye kararlı bir şekilde devam ediyor.
E-90 Karayolu Ankara istikametinin 3’üncü kilometresinden başlayan Bulvarın karası kavşağına bağlanması için çalışmalar aralıksız devam ederken belediye ekipleri yolun bir an önce yapılması ve şehir merkezinden geçen kamyon ve TIR araçlarının merkez trafiğinden çekilmesi adına çalışmalarını tüm sorunlara rağmen kararlı bir şekilde yürütüyor.
Çalışmaların büyük bölümünün tamamlandığı Bulvarın tam olarak faal duruma gelmesi ile birlikte gün içerisinde yaklaşık olarak 20 bine yakın aracın eski güzergahtan çekilerek direkt olarak hastane arkasından karasu kavşağına yönlendirilmesi hedefleniyor.
Diğer yandan daha çok hayvancılıkla uğraşan vatandaşların kullandığı ve yatırımların yapılmadığı bölgenin de yine Bulvar inşaatı sonrası yatırım alanı olması ve özellikle inşaat yatırımcılarının da yine bu bölgeyi tercih etmeleri planlanırken vatandaşlar ise karayolları tarafından yaptırılması gereken çevre yolunun akıbetini merak ederek yaptıkları açıklamalarda; “Türkiye’de bu kadar yoğun trafiğin şehir merkezine girdiği yolların tamamında çevre yolları ile trafik akışı sağlanıyor. Ancak Aksaray’da yıllardır konuşulmaktan öteye geçilemeyen çevre yolunun akıbeti konusunda kimse bir bilgiye sahip değil. Aksaray belediyesi alternatif bulvar çalışması ile karayolundaki trafiği merkezden çekmeye çalışırken bu çevre yolunu yapması gereken karayolları ne iş yapıyor?
Yıllardan beri konuşulan çevre yolu neden bir türlü yapılamıyor. Türkiye’de duble yol çalışması ilk olarak buradan başladı ama diğer şehirlerin tamamında dört dörtlük yollar çevre yolları ile birlikte tamamlanırken Aksaray’da yapılamadı. Doğu’dan, Batıya akan trafik ile yine ters yönden akan trafiğin tamamı Aksaray’ın ortasından geçiyor. Bir trafik ışığında dakikalarca beklemek zorunda kalıyoruz. Karayolları yetkilileri artık Aksaray’a çevre yolunun yapılmamasının nedenlerini açıklamalı” ifadelerini kullandılar. (Haber: Elif BUDAK ÇALIŞKAN)
Yorum Yazın