
1 Ocak 2024 tarihinden itibaren sanal market ve mağazalardan sipariş verilen ürünler ayıplı ve yanlış ürün olmadığı sürece iade kargo ücreti iade eden kişi tarafından ödenecek.
Son yıllarda hayatımıza giren ve gençler tarafından da yoğun bir şekilde kullanılan E-Ticaret sitelerine ilgi her geçen gün artarken bu sitelerin sattıkları ürünlerle ilgili devrim niteliğinde bir karar alındı. Şimdiye kadar sipariş veren alıcı üründen vazgeçtiği veya ürünü beğenmediği takdirde iade kargosu ile tekrar ürünü kargo şirketine teslim ediyor ve sonrasında da bir bedel ödemeden iade işlemini gerçekleştirip ödediği ücretini kartına iade ettiriyordu.
1 Ocak 2024 tarihinden itibaren bu ürünleri ayıplı veya yanlış ürün olmadığı takdirde iade eden alıcılar kargo ücretlerini ödemekle yükümlü olacak. Ticaret Bakanlığı'nın 'Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik' kararı ile tüketici satın aldığı ürüne ilişkin, teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilecek. Tüketici, iade masrafını karşılamakla yükümlü olacak. Malın ayıplı olması durumunda tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulmayacak. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilecek.
Yapılan değişiklik konusunda konuşan Aksaraylılar; “Son yıllarda giyim ürünleri başta olmak üzere neredeyse tüm ürünleri sanal mağazalardan almaya başladık. Kargo şirketleri artık sanal mağazaların kuryeleri gibi çalışıyorlar. Bu sektörde çok büyük ticaret hacmi oluşunca kuruşlar bile hesaplanarak karlar artırılmaya çalışılıyor. Birçok sanal mağaza birebir aynı ürünü gönderirken çoğu da gösterdikleri ürünleri göndermiyorlar. Yani ayıplı mal satıyorlar. Bunun denetimini kimler yapacak? Hangi ürünün ayıplı hangisinin de gerçekten doğru ürün olduğuna kim karar verecek? İnternet sayfalarında gösterilen ürünlerin birebir aynısını göndermeyen bu sayfalarla ilgili iade koşulları nasıl denetlenecek? Bu konularda da bir düzenleme yapılmazsa satıcılar tarafından halk mağdur edilecektir. Bundan sonra gönderilecek yani iade edilecek ürünlerle ilgili kargo ücretleri bu şirketlerin bizlere gönderdiği miktardan mı yoksa kargo firmalarının vicdanı ile mi belirlenecek. Bir düzenleme yapılırken bunun tüm detayları açık şekilde belirtilmeliydi” dediler. (Haber: E.BUDAK)
Yorum Yazın