“Hız Limitleri Güncellenmeli”
GÜNDEMAksaray’da on binlerce insanın günlük kullandığı 10’uncu Bulvarda trafik yoğunluğu artmaya devem ederken tek şeritli yola göre geçmişte belirlenmiş hız limitleri nedeniyle trafik yoğunluğu tehlikeli boyutlara ulaşmaya başladı.
Aksaray’da Organize Sanayi bölgesi ile yeni sanayi sitesine giden vatandaşların yüzde 80’inden fazlasının tercih ettiği 10’uncu Bulvarda (Belediye arsaları ile OSB arasındaki yol) trafik sorunu artmaya devam ediyor.
Özellikle organize sanayi bölgesindeki genişleme alanındaki fabrikaların faaliyete geçmesi ile yeni sanayi sitesinin tam kapasite çalışmaya başlamasıyla gün içerisinde on binlerce aracın hareket halinde olduğu bölgede kamyonet tarzı araçların başı hız limitleriyle dertte. Belediye arsaları olarak bilinen Yavuz Sultan Selim Mahallesinin bitiminden başlayarak limitlerin yolun durumuna göre yeniden belirlenmesi gerektiğini belirten sürücüler “3-5 bin kişinin çalıştığı, tek şeritli yolla ulaşımın sağlandığı döneme göre hız limitleri uygulanıyor” diyerek yaptıkları açıklamalarda; “Yeni fabrikaların yapılmaya devam ettiği organize sanayi bölgesi ile yeni sanayi sitesinde on binlerce kişi istihdam ediliyor. Bu istihdamın dışında binlerce insanda işleri dolayısıyla bu sanayi bölgelerine gidip geliyor. Bu alana giren araçların neredeyse yüzde 70’i ticari ve kamyonet sınıfında. Bu yol OSB’nin ilk yıllarında sadece gidiş ve geliş olarak kullanılan tek şeritli yoldu. O zamanlar OSB’de 3-5 bin insan çalışıyor, diğer sanayi sitesi de bu bölgede değildi. Aradan geçen zamanda artık bu bölgede on binlerce insan işe gidip geliyor. Her şey güncellendi. Yol kalabalığa göre yeniden yapıldı. Bazı bölgelerde 3’erden 6 şeride çıkartıldı ama hız limitleri halen 25 yıl önceki düzeyde bırakıldı.
Yol üzerindeki hız kontrolleri nedeniyle trafik tamamen durma noktasına geliyor. En az 70 ile 90 kilometre arasında gidilecek yolda bazı araçlar 50 kilometreye kadar hızlarını düşürüyorlar. Bu günün her saatinde aynı. Gün içerisinde bu yolda binlerce araç hareket halinde. Artık bazı yollar için uygulanan hız limitlerinin şehir gerçekleriyle yeniden gözden geçirilmesi ve bu yoldan başlayarak limitlerin yolun durumuna göre belirlenmesini istiyoruz. Mahalle bitiyor ama hız limiti değişmiyor. Sanayi yolunda 2 gidiş, 2 geliş olan yolda hız limitinin 90 kilometre olması gerekirken 50 kilometre olmasının amacı ne? Günün her saatinde insanların hareket halinde olduğu OSB’ye yarım saatte ulaşım hak değil” dediler. (Haber: E.BUDAK)
İlginizi Çekebilir