ASÜ İletişim Fakültesi Geleceğin İletişimcilerini Mezun Etti
GÜNDEMAksaray Üniversitesi (ASÜ) İletişim Fakültesinde mezuniyet sevinci yaşandı. Dört yıllık eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, düzenlenen törenle mezuniyet coşkusunu yaşarken, aileleri de bu anlamlı günde evlatlarını yalnız bırakmadı.
ASÜ Konferans Salonunda gerçekleştirilen mezuniyet törenine ASÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erşan Sever, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Veysel Çakmak, akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı. Törende konuşan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erşan Sever, mezun olan öğrencileri tebrik ederek başarılarının devamını diledi. Üniversitelerin yalnızca bilgi edinilen yerler olmadığını belirten Sever, bu kurumların aynı zamanda bireylerin kendilerini tanıdığı, fikir dünyalarını şekillendirdiği ve hayata hazırlandığı önemli eğitim ortamları olduğunu söyledi.
Bilgi, ahlak ve değerler ışığında Türkiye’nin geleceğini inşa edin
Üniversite hayatı boyunca yaşanan zorlukların kişisel gelişime katkı sunduğunu ifade eden Prof. Dr. Sever, öğrencilerin bugünlere gelmesinde büyük emekleri bulunan ailelere teşekkür etti. Prof. Dr. Sever, akademisyenlerin de öğrencilerin sadece mesleki gelişimlerine değil, aynı zamanda vizyon kazanmalarına ve ahlaki değerlerle yetişmelerine önemli katkılar sunduğunu kaydetti. Konuşmasında mezun öğrencilere tavsiyelerde bulunan Sever, bundan sonraki süreçte üretime katkı sağlayacak bireyler olarak topluma hizmet edeceklerini belirterek, hayat yolculuğunda üç temel değerin önemine dikkat çekti. İlmin insanı doğruya yönlendirdiğini ve kandırılmaktan koruduğunu ifade eden Sever, öğrencilerin öğrenmekten ve araştırmaktan hiçbir zaman vazgeçmemeleri gerektiğini söyledi. Bilginin ahlakla birleşmediği takdirde insanlığa fayda sağlamayacağını vurgulayan Prof. Dr. Sever, gençlerden bilgi, ahlak ve değerler ışığında Türkiye’nin geleceğini inşa etmelerini istedi.
Prof. Dr. Çakmak: Araştırma ve okuma alışkanlığını sürdürün
İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Veysel Çakmak ise konuşmasında ailelere ve akademisyenlere teşekkür ederek, mezun öğrencilerin yalnızca meslek sahibi bireyler olarak değil, aynı zamanda düşünen, sorgulayan, analiz yapabilen ve topluma karşı sorumluluklarının bilincinde gençler olarak yetiştiklerini ifade etti. Mezunların gittikleri her yerde Aksaray Üniversitesini temsil edeceklerini belirten Çakmak, öğrencilerin meslek hayatlarında önemli başarılara imza atacaklarına inandığını dile getirdi. Gençlere çeşitli tavsiyelerde de bulunan Çakmak, araştırma ve okuma alışkanlığının sürdürülmesi gerektiğini vurgulayarak, kitap okumanın, farklı insanlarla iletişim kurmanın ve yeni bilgiler edinmenin önemine dikkat çekti. Sporun bireyin yaşam kalitesini artırdığını belirten Prof. Dr. Çakmak, mezunların en az bir spor dalıyla ilgilenmelerini tavsiye etti. Sanatın insanı geliştiren ve özgünleştiren önemli bir alan olduğunu ifade eden Çakmak, öğrencilerin sanatsal faaliyetlere katılmalarının veya bir enstrüman çalmalarının kişisel gelişimlerine katkı sağlayacağına dikkat çekti. Tüm bu faaliyetlerin etik ve ahlaki değerler çerçevesinde yürütülmesi gerektiğini vurgulayan Çakmak, mezunlara sağlıklı, mutlu ve başarılı bir yaşam diledi.
Elde ettiğim başarı sabrın, emeğin ve inancın sonucu
Törende fakülte birincisi olan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Hatice Kuşcalı da duygu dolu bir konuşma yaptı. Kırk yaşında yeniden öğrenci olma cesaretini gösterdiğini belirten Kuşcalı, başarısının hayallerden vazgeçmemenin ve öğrenmenin yaşının olmadığının en önemli
göstergesi olduğunu söyledi. Üniversiteye başladığında birçok kişinin kendisine “Bu yaştan sonra ne yapacaksın?” diye sorduğunu aktaran Kuşcalı, bugün bu soruya gururla cevap verebildiğini ifade etti. Eğitim sürecinde zaman zaman zorlandığını, sınav stresi yaşadığını ve ailesine ayırmak istediği zamandan fedakârlık yaptığını belirten Kuşcalı, kendisini ayakta tutan en önemli gücün öğrenme arzusu ve yarım kalan hikâyesini tamamlama isteği olduğunu kaydetti. Elde ettiği derecenin sadece akademik bir başarı olmadığını dile getiren Kuşcalı, bunun sabrın, emeğin, inancın ve vazgeçmemenin bir sonucu olduğunu söyledi. Hayallerini erteleyen herkese ilham olmak istediğini belirten fakülte birincisi, başarısında büyük pay sahibi olan eşi, çocukları, ailesi ve akademisyenlere teşekkür etti. Kuşcalı, yaptığı konuşmanın ardından fakülte kütüğüne ismini çaktı. Törende daha sonra dereceye giren öğrencilere plaketleri takdim edildi. Mezun öğrencilere geçici diplomalarının verilmesinin ardından iletişim yemini gerçekleştirildi. Mezuniyet töreni, öğrencilerin keplerini hep birlikte havaya fırlatmasıyla sona erdi. Mezunlar ve aileleri, bu anlamlı günü hatıra fotoğrafları çekerek ölümsüzleştirdi.(ASÜ basın bülten)
İlginizi Çekebilir